Monday, October 17, 2011

Meyo Kembali Ceria ( no more sulking face)

Ini pun saya punyer tak boleh kacau kerusi ini


I'm tired, do not disturb me or you will get my death stare....



Alhamdulillah setelah hampir 3 hari dia merajuk akhirnyer meyo menunjukkan perubahan yang positif pagi ni.

Tanda-tanda dia merajuk:
(observation from tuan kucing)

- Duduk atas almari tak nak turun-turun even masa makan pun kene dukung & turunkan dia pi bekas makanan dia

- Tak nak main seperti selalu e.g main tangkap2 kaki or main sepak2 bintang or pi kacau kausar & muhaimin.
p/s: kausar & muhaimin adalah 2 ekor ikan laga hehehhe

-Kalau dapat masuk bilik tak nak keluar

-Bermanjaan tahap gaban tak ingat (tp muka x ceria)

- Buat muka sedih & pura-pura demam e.g x nak makan & moyok

Kenapa ek saya merajuk:
(reason from meyo)

- Tuan saya bawak balik " Baik Sungguh" kat rumah tanpa persetujuan saya

- Tuan saya bagi " Baik sungguh" sangkar besar so sekarang saya dah takde sangkar

- Tuan saya selalu cakap " jangan meyo!" bila saya main ngan "baik sungguh"

- Tuan saya bagi name "baik" ada nama panjang which is "baik sungguh"


JAWAPAN/ BALASAN dari tuan kucing kepada Meyo

No.1 : Tuan kucing memang suka kutip mengutip ni hehhee

No.2 : Si "baik sungguh" kene quarantine sebab dia belum lagi divaksin dan keadaan mata die berbahaya takut nanti berjangkit

No.3 :" Jangan meyo" sebab meyo x boleh gurau2 secara ganas ngan "baik sungguh" mata die kan tengah sakit

No.4 : Apa lak meyo kan ada nama panjang tak ingat ker? name panjang meyo = mia sara hehehe

No comments: